7 Şubat 2012 Salı

PARİS..

Ne benim vaktim yeter Paris'i anlatmaya, ne de sizin sabrınız yeter okumaya :) O yüzden kısa kısa bahsedeceğim sevdiğim yerlerden.. Fransa'nın başkenti olan Paris, Seine nehri üzerine kurulmuş. Merkez nüfusu 2.5 milyona yakın.. Moda ve lüksün dünya başkenti..
Biz hikayemize Eyfel Kulesi (Eiffel Tower) ile başlayalım.. Paris'in simgesi, 300 m yüksekliğinde, yılda yaklaşık 7 milyon turist çeken bir demir yığını, sanat eseri :)




Paris manzarası izleyebileceğiniz 3 katı var Eyfel kulesinin.. Biz merak ettik çıktık son kata kadar, ama kışın ortasında 300 m yükseğe çıkmak mı? tövbe.. :) Daha sıcak havalarda deneyin şansınızı :)








Ben Paris'e gitmeyi 2 şey için istedim, Notre Dame Katedrali ve Louvre Müzesini görmek.. Tabi o kadar yol gitmişken başka yerlere de uğradık :)
İşte Notre Dame de Paris.. Notre Dame'ın Kamburu adlı kitabı okuyanlar daha iyi anlar beni, neden burayı görmek istediğimi :) Gerçekten de mükemmel bir yer..








Biz Notre dame'a gittiğimizde içeride yeni yıl ayini yapılıyordu.. Biz içeri girdikten sonra daha fazla giren olmasın diye katedralin kapılar kapatıldı.. Madem içerde kaldık, bari ayini dinleyelim, hem de ısınalım dedik.. Pederin söylediklerini anlamasak ta, fransızca dinlemek çok güzeldi :)






İçeride ısınıyorduk derken, gerçekten de ısınıyorduk.. Mumlar sağ olsun :)




Ve işte dünyanın (bence) en güzel müzesi.. Bunun sebebi Mona Lisa'nın burda olması mı, tabiki hayır.. Yani tamam, o da bir etken.. Ama bu müze, mimarisi ve içerisindeki sanat eserleriyle bi harika..






Neredeyse bir günümüzü ayırdık müzeyi gezmeye, tabikide bitiremedik.. Ben ancak müzenin 1/3'ünü görmüşümdür diyordum ki şunu öğrendim, bu müzenin tamamını gezmek 28 gün sürüyormuş :) Üzülmeye gerek yok o zaman :)
Müzenin içinde çektiğim yüzlerce fotoğrafı da paylaşmak isterdim ama olmaz :) İşte içlerinde en değerlisi, Mona Lisa..




Saatlerce bu tabloyu aradığımız düşünülürse, Mona Lisa tam bir hayal kırıklığı.. Ufacık bir tablo, Ayrıca etrafında cam muhafaza var, nerdeyse 3m'den daha fazla yaklaşamıyosun.. Ben seni uzaktan sevdim Mona :)
Da Vinci Şifresi'ni izleyenler bilir bu piramiti :) Magdalalı Meryem bunun altında mı yatıyodu, öyle bişeyler söyleniyordu filmde :)



Müzede bu kadar vakit harcadıktan sonra biraz da Parisi gezmeli.. En güzeli tekne turu, her zamanki gibi.. :)







Evet gerçekten de her yer ışıl ışıl.. Hele de yeni yıla girerken :) İşte biz tam o an Eyfel kulesinin altındaydık :) İnsanlar çılgınca eğleniyo, kendinden geçiyordu.. O günden sonra söz verdim kendime, bir daha dışarıda yeni yılı kutlamak mı, tövbe? Hem kimin fikriydi ki bu! :)





İşte burası da ışıl ışıl Şanzelize caddesi (Champs-Élysées)..






Sacre-Coeur Bazilikası..




Paris'İn her yeri böyle eski binalarla dolu değil.. Gökdelenler mahallesine de gittik :)






Biz 3 güne buraları ve daha fazlasını gezdik, ama gezmediğimiz bir sürü yer daha vardır eminim.. Vakit olacak aslında, ahh ah.. Gidip güzelce bi gezeceksin..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder