7 Şubat 2012 Salı

UMRE ANILARI 1 - MEKKE

Miladi 2011 (Hicri 1432) yılının (yani bu sene) ramazan ayının son 10 günü ile bayram haftası Umre'deydik.. 11 gün Mekke'de, 4 gün de Medine de geçirdik.. HAYATIMIN EN GÜZEL 15 GÜNÜYDÜ..  Rabbim herkese, ve tekrardan bizlere de nasip etsin, İnşallah..
Etrafımda hep görürdüm, zengin olup da her yıl Umre yapanları.. Derdim ki içimden, ne kadar paran olursa olsun her yıl gitmek doğru değil.. Onun yerine fakirlere yardım et.. Hele bir git, görürsün derlerdi.. Doğruymuş.. İnanın Rabbim nasip etse, gider Arabistan'a yerleşir daha da dönmem.. Ya da imkanım olsa, her sene gitmeye çalışırım.. Parası gözüme bile gelmez.. Rabbim tekrardan nasip etsin..
Biz ailecek gittik, anne, baba ve 3 kız kardeş.. Bursa 1. kafile 7. grup'taydık yanlış hatırlamıyorsam.. Diyanetin düzenlediği organizasyona katıldık..
Bursa'dan otobüs ile İstanbul Atatürk Havaalanı'na gittik.. Havaalanında ihrama girdik, namazlarımızı kılıp niyetimizi ettik..Daha sonra Atatürk havaalanından THY uçağı ile Ciddeye ulaştık.. Cidde Arabistanın 2. büyük kenti, Kızıldeniz kıyısında bir yerleşim yeri.. Öğlen olmak üzereydi Ciddeye vardığımızda, müthiş bir sıcak ve nem karşıladı bizi.. Tabi herkes heyecanlı, hemen pasaport kontrolünden geçip Otobüslere atladık.. Mekke'ye (Efendimiz s.a.v.'e yeryüzünde en sevimli yer gelen o kutsal topraklara) yolculuk başlamıştı..
Yoldayken kafile başkanımız Kur'an-ı Kerim okudu, toplu salevatlar getirdik, dualar ettik..1 saat kadar sürdü otobüs yolculuğu.. Ve nihayet Mekke ileriden görünmeye başlamıştı.. Hep Mekke'nin girişinden itibaren Mescid-i Haram'ın görülebileceğini hayal etmiştim.. Neden böyle düşünürdüm bilmiyorum, onun yerine Bir saat kulesi karşıladı bizi taa girişten.. Mescid-i Haram'ın yanı başına dikilmiş bir otel - saat kulesi.. Bu konuya sonra değinirim..
Ve nihayet Mekke merkezine vardık.. Otelimize yerleştik.. Bedir otelinde kalıyorduk, Kabe'ye 500 m falan galiba, yürüme mesafesinde yani.. Grup, otelde istirahate geçip, oruçları açıp, yatsıya doğru Mescid-i Haram'a  geçmeye karar verdi.. Tabi içimiz kıpır kıpır, biz yerimizde duramadık.. Bursa fafilesi içindeki mini Urfa kafilesiydik biz.. Babam ve ekibi.. Biz hemen Mescid-i Haram'a doğru yola koyulduk..
Hani derler ya, Kabe'yi ilk görüşte ettiğiniz dua, kabul edilmesi en  muhtemel duadır.. O yüzden çok iyi seçmeli o duayı.. Ben günlerce üzerinde çalıştım bu duanın :)
Mescid-i Haram'a girdik, Kabe'ye, dünyanın merkezine doğru ilerledik ilerledik, başımız yerde gidiyorduk.. Nihayet baya bi yaklaşınca kaldırdım başımı.. İlk görüşte dua etmek mi? Dilim tutuldu.. O güzellik.. Sadece baktım, baktım.. Sonra dua etmek geldi aklıma.. Günlerdir hazırlandığım o dua değildi dilediğim.. Allahım affet beni!!.. Daha iyi dua olamazdı orada söylenecek.. Neyseki sonradan bol nol dua edebildik..

O kalabalıkta bir arada durmak zordu tabi.. Aile üyeleri birer ikişer guruplaşıp ayrıldık.. İhramımız bozulmadan Umre vazifelerini yerinde getirmeliydik.. Tavafımız yaptık, safa ve merve arasında sa'y yaptık.. Sa'y yaparken buluştuk hepimiz.. iftara yakın herkes elinde poşetlerle hurma dağıtıyor.. kişi başı hatırı sayılır miktarda hurmamız olmuştu, yanına sınırsız zemzem suyu.. işte Mekke'de ilk orucumuzu ailecek böyle açtık..
Safa ve Merve tepeleri arası..

Bu iki tepe arası mesafe yaklaşık 400 metre.. Şimdiki şartlara bakarsak, zemin mermer, üzeri kapalı, içerisi serin, Sa'y yapmak hiç de zor değil.. Elhamdulillah..
Mekke'ye giderken planlarımda, Her 2 günde bir Umre yapmak vardı.. Umre için Harem sınırları dışına çıkıp ihrama girmek, gelip tavaf ve sa'y yapmak yeterli.. Ama oruçlu iken, her gün umre yapmak demek, başka ibadetlere vakit kalmaması demekti.. Ayrıca, Kabe'deyken vaktin çoğunun tavafla geçirilmesi öneriliyordu.. Bu nedenle ilk gün umre vazifemizi tamamladıktan sora, geri kalan 10 günü, tavaf yapmakla, namaz kılmakla ve Kur'an okumakla geçirdik..
-Devamı gelecek :) -

1 yorum:

  1. Amin..Rabbim tekrar tekrar oralara gidebilmeyi nasip etsin bizlere de.. zira hasreti çok zor..
    Selametle inşaAllah..

    YanıtlaSil