20 Mart 2012 Salı

RAHATLAMAK, BÖYLESİNE..

Ruhunun hafiflemesi, ciğerlerinin tekrardan sonuna kadar havayla dolabilmesi, tekrardan gülümseyebilmek.. Yarın teslim edeceğim ödevi bitirdim de, ondan bu rahatlık :)))) Dahası, haftaya teslim edeceğin proje üzerine hocayla konuşma fırsatı yakaladım bugün, epey zamandır istiyordum bu konuşmayı yapmayı, ama korkuyordum niyeyse.. Ya çok saçma bi konu seçtiysem, ya veriler olmazsa, ya o ya bu derken baktım 1 hafta kalmış, ee korkunun da ecele faydası yok, gittim konuştum hocayla :)) Dedim böyle böyle, beğendi hoca, lakin biraz zor bu proje, altından kalkabilirsin inşallah dedi.. Hah, moralime moral kattın hocammmm :))) Ama dediki eğer iyi bi çalışma yaparsan bildiri olarak yayınlayabilirsin.. Ben napayım bildiriyi sempozyumu hocam, direk makale olsun, bize de faydası olsun inşallahhhhh :))
İşte ben böyle bir hal içindeyim, hafifim fafif.. En azından 2-3 gün rahatım böyle, sonra haftayaki ödevi düşünmeye başlarım :))))

Bu arada yeni bir kitaba başladım. Çok büyük bir hevesle almıştım kitapçıdan, ama umduğum gibi çıkmadı.. Adı "Alamutun efendisi, Hasan Sabbah", yazarı Pol Amir.. Bilir misiniz Hasan Sabbah'ı?? Ben onunla alakalı bi kitap okımuştum, "Alamut Kalesi" diye.. Bayılmıştım kitaba, akıcı dili, olayların gelişmesi falan çok iyiydi.. Üzerinden baya zaman geçmişti, bir de bu kitabı okuyayım da hem olayları hatırlayayım hem de başka bir yazarın gözlerinden bakayım bu dünyaya dedim.. Ama kitap hayallerimden biraz farklı çıktı, Hasan Sabbah ile ilgili bildiğimiz bir çok şeyin yanlış olduğunu belirtiyor ve daha farklı bir hikaye anlatıyor..  Söylenenler doğru olabilir, bilmiyorum, ama akıcı değil ya, bazen roman değil de tarih kitabı okuyomuşum gibime geliyor.. Neyse yine de henüz başlarındayım, inşallah beni şaşırtır Pol Amir, ve de beğenerek okurum kitabını :)))

Madem başladım yazmaya, açıldı bu ağzım, durmak bilmez şimdi.. Son zamanlarda değerli bir hocamın sözünü sıklıklar anar oldum, "İnsanlardan beklentilerinizi azaltırsanız hayatta daha mutlu olursunuz".. Mevlüt hoca (Üniversite yıllarıma iz bırakan mükemmel bir hoca), ders bitimine son 5 dk kala "Life lesson 101" der ve hayatta bize faydası olacak şeyler paylaşırdı, bu söz de onlardan biriydi :) İlk duyduğumda, ben zaten kimseden bir şey beklemiyorum ki demiştim.. Rahatım zaten.. Ama son zamanlarda ne kadar yanıldığımı anladım :) Mesela, sırf annesi babası iyi diye bir çocuğun da iyi olacağını düşünmek, bu bir beklenti.. Olmamalı.. Kimse de olmak zorunda değil diye zaten, yani bence.. Ya da, sen birine iyilik yapıyorsun diye onunda sana iyilik yapacağını düşünmek, bu gaflete düşmek!! Beklemeyeceksin efendim, olursa ne ala :)) olmazsa hayırlısı der geçeriz :)
Öyle işte.. Çok konuştum yine.. :)
O zaman Barış Manço'dan "Gamzedeyim deva bulmam"ı dinleyelim ve kahvemizi yudumlayalım..
Geceniz hayırlı olsun..
Dua ve selam ile..

2 yorum:

  1. Bismihi Subhanehu...
    Hayırlı Cumalar...
    Hasan Sabbah konusuna dair olarak şunları söyleyebilirim; Diyorsunuz ki okuduğunuz kitabın yazarı olan kişi ''Hasan Sabbah ile ilgili bildiğimiz bir çok şeyin yanlış olduğunu belirtiyor ve daha farklı bir hikaye anlatıyor.''... Derim ki kişi yazdığına ilgi çekmek için herşeyi söyleme özelliğine sahiptir. Bildiğimiz reyting halleri. Bu tip konularda söz ancak tarihçilerindir. Ve Hasan Sabbah yaptıkları ve verdiği zararlarla, ayrıca müritlerine verdiği uyuşturucularla çok ama çok belirgin biri. Romana roman gözüyle bakmalı. Roman, dizi ve filmlerde gerçek kişi ve isimler kullanılsa da yazar kendinde olanı yazar. Kafasındaki kurguyu. Tıpkı ''muhteşem pisyıl'' dediğim dizide olduğu gibi. Dizi kahramanları gerçek. Ama dizideki olaylar İlk ve Ortaçağ Roma Sarayının ta kendisi. Nereden mi biliyorum... Tarihçiyim...
    Dua ile hayırda kalın inşaAllah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Söylediklerinize hemfikir olmamak imkansız. Yazar tamamen kendi düşüncesini empoze etmeye çalışıyor, normalde farklı düşüncelere saygı duyarım, ama kitabı okuma isteğim kaçtı artık. Korkarım asla yapmadığım bir şey yapıp kitabı okumayı bırakacağım..
      Sizlere de hayırlı Cumalar,
      Selam ile..

      Sil