3 Ağustos 2012 Cuma

SUMELA MANASTIRI

Ramazan ayında, oruç iken, Sümela'ya mı gidilir ya hu??
Biz gittik.. ;)
Şimdi efendim, Trabzon'da 3. ayıma girdim, lakin arkadaşların kpss sınavıydı, onun düğünü bunun nişanıydı derken gezi planlarımızı erteledik durduk, bir de baktık mübarek Ramazan ayı gelmiş. (Burda bi şükür etmeliyiz, yine yeni bir Ramazan ayına da sağ salim ulaştık :)). Ee malumunuz yaz sezonu da kapanıyor, Trabzon zaten yağışlı bir yer, biz en iyisi bi hafta sonu gidelim Sümela manastırına dedik..(Demez olaydık! kimindi sahi bu fikir ;))
4 arkadaş yaptık planları, direk tur ile gidebiliyorsunuz manastıra, ama sabah 10 da başlıyor, biz de ne var sanki Trabzonluyuz zaten, kendimiz gideriz dedik bindik bi alamete.. Önce Trabzondan Maçka'ya, oradan da taksi ile sümela'nın bulunduğu alana gittik, aslında manastıra kadar bi araba yolu var, şöför bey sordu yukarıda mı bırakayım aşağıda mı diye? Biz delikanlı genciz, kendimiz çıkacaz hem de o muhteşem doğa manzarasını izleyecez ya, aşağıda inelim dedik. ;) Manzara görülmeye değer ;)

Şöyle düşününce çok bi yol yok, 3-4 km bişe, araba yolundan tırmanmaya başladık, döne döne yokuş çıka çıka gidiyoruz, daha doğrusu sürünüyoruz :)) Susuzluk, nem, güneş, aman Allahım ! :)) geri dönsek gururumuz el vermez, gitsek gidemiyoruz derken yolda sol kenarda inceden inceye akan bir su!! bullduk, baktık yeterince berrak bir su, hemen elimizi yüzümüzü yıkıyoruz, şeytan bi taraftan uğraşıyor, 1 yudum içç diye :)) Bu şekilde bi kaç su kaynağının daha yardımıyla çıkabildik Sümela'ya..

Böyle işte, ha dinlendik ha fotoğraf çektik derken Sümela manastırına ulaştık :)
Kilise epey eski, MS 365-395 tarihleri arasında inşa edildiği sanılmakta. Kilisenin ilk kuruluşu ile manastır haline dönüşümü arasındaki bin yıllık dönem hakkında fazla bir şey bilinmiyormuş. Karadeniz Rumları arasında anlatılan bir efsaneye göre Atina'lı Barnabas ile Sophronios adlı iki keşiş aynı rüyayı görmüşler; rüyalarında, İsa’nın öğrencilerinden Aziz Luka’ın yaptığı üç Panagia ikonundan, Meryem'in bebek İsa’yı kollarında tuttuğu ikonun bulunduğu yer olarak Sümela'nın yerini görmüşler. Bunun üzerine birbirlerinden habersiz olarak deniz yoluyla Trabzon'a gelmiş, orada karşılaşıp gördükleri rüyaları birbirlerine anlatmış ve ilk kilisenin temelini atmışlar. Manastırla ilgili şehir efsaneleri çok, tarihini internetten araştırın, ben size fotoğrafları sunuyorum ;)

Aşağıda fotoğrafını verdiğim bölüme girilmiyor, daha doğrusu manastırın bir çok bölümüne girilmiyor, çalışma falan da yok sanırım, ama ya tehlike arz ediyor ya da millet epey hasar vermiş ki kimse alınmıyor..

Ve işte o meşhur freskler.. Meryam ana bu fresklerde normalden farklı çizilmiş, Hz. Meryem'in doğuşu, mabede sunuluşu, tebliğ, Hz. İsa'nın doğuşu, hayatı gibi epey bi hikaye anlatılıyor bu fresklerde..

Normalde o yorgunluğun üzerine, Sümela bizim için bir hayal kırıklığıydı, özellikle de geziye ayrılmış çok ufak bir alandan dolayı.. Ama şimdi fotoğraflara bakınca, yok be yine de iyi bir yermiş dedim :)) Ama şahsi görüşüm, oraya manzaraya doymak için çıkılır, 1 kere gitmek yeter de artar..;)
Dönüş yolunda patika yolu kullandık.. Tamam doğallığı bozmayalım demişler ama yol tam bi rezalet, ayaklarımızı epey ağırttı.. Yolun doğallığı korunacağına manastır korunsaymış iyiymiş..

Tamam biliyorum çok uzun oldu, ama fotoğrafları elemeye kıyamadım ;)
Kıssadan hisse, daha gitmeyi istediğimiz ayder yaylaları, uzun göl ve batum gezilerini ramazandan sonraya erteledik :))
Selametle inşAllah..

1. Bu fotoğrafları görünce dağın taşın arasına bu kadar dik yamaca nasıl inşa etmişler, nasıl bu zamana kadar ayakta kalmış, düşünmeden edemiyor insan.
    Benimde gönlümde bi Karadeniz turu yatıyor.
    Ne zamana kısmet olur bilinmez..

1. Kesinlikle öyle, biz ki normal yoldan çıkamıyorduk oraya, gerçekten hayranlık uyandıracak bi yer..Fazla ertelemeyin derim, Karadeniz gezilip görülmesi gereken bir yer ;) Rabbim kısa zamanda nasip etsin ;)

2. Batuma giderseniz bir gece kalın derim .biz günü birlik gidip geri döndük birşey anlayamadık.ben çok beğendim hele çoruh nehrinin denizle buluşma yeri çok daha güzel .şimdiden iyi tatiller derim...

1. Teşekkür ederim, yalnız sorun tatilimin olmaması ;) o nedenla hafta sonu ufak kaçamaklar yapıyoruz ;)) Batuma geçen ailem gitti, onlar da çok övdüler, hepten meraklandım şimdi, hayırlısı artık en kısa zamanda gideriz inşAllah ;)

3. Batum'a gidilir de bensiz gidilmezki, malumun yarı memleketim :) yeşilden gına gelen tek şehir sanırım, yeter, bana yeşilden başka bir renk gösterin! diye haykırmaktan çoğu zaman kendimi zor alıkoyduğum harika memleket... bu arada resimler çok başarılı olmuş, ellerine sağlık...

1. oyy kıskandırma bari hepten, gidecez bi vakit amma kim bilir ne zaman :)) buyur bize tur rehberliği yap, gurupta bir rehber tam süper olur yani :)) bu arada bizim olduğumuz fotoğraflar manzara açısından da daha bi güzeldi ama koymadım :))))

4. Anlatim sekline hayran kaldim :) uzun zamandir gitmeyi planladigim ve arsuladigim bir yer, insallah gocmeden gormek nasip olar. manzara harika, dogayla ic ice mukemmel bir yapit ama ucurumlar korkutucu :)

1. Gerçekten de görülesi bir yer, ama manastırdan ziyade manzara keyfi için gidilmeli.. Merak etmeyin uçurumlar da öyle öldürücü yükseklikte değil :) Rabbim nasip etsin gelip karadenizi görmenizi :)

5. Biz de bu yaz kardeşimle gittik Sümela'ya. Sizin aksinize biz sağanak yağmura yakalandık ama. Güneşli bir günde gelmek lazım diyordum ama sıcak daha zordur büyük ihtimalle. :)

1. Sizinki de hepten kötü olmuş, ama yağmur rahmettir, en azından böyle bakınca iyi bir durum :) Biz ramazanda çıktığımız için çok zorlandık gerçi, normalde hava güneşli dahi olsa bu kadar yorucu olmazdı diye tahmin ediyorum.. Yine de en iyi gidenler bilir :) Hayırlı günler..