1 Ekim 2012 Pazartesi

KÖR PAZARA VARMASIN, PAZAR KÖRSÜZ KALMASIN..

Bu ata sözünü ilk duyuşumda ortaokula gidiyordum, 6. ya da 7. sınıftaydım (vayy be zaman ne kadar da çabuk geçmiş, nereden baksanız 10 yıl).. Din Kültürü dersi hocamız bu sözün anlamını bilene bir ödül olacağını söylemişti, hepimiz kendi çapımızda açıklamaya çalışmıştık, tabii ki en çok yaklaşan bendim :) Tam doğru değil ama baya yaklaştın diyerekten bir Alpella gofret almıştı hoca :) Hocanın kantine gidip çikolatayı alıp bana verişi, benim de çikolatayı çantaya atıp evde kardeşime hediye edişim geldi aklıma şimdi, ne kadar fedakar imişim :)) Neyse konumuz bu değil, konumuz sözün ne kadar da doğru olduğu ve bana nasıl uyduğu :) Kısa bir hatırlatma; Sözün anlamı "Bir şey satın almasını bilmeyen kimseler alışverişe çıkmamalılar ama çıkarlar. Esnaf da bu gibilerden hoşlanır."
Eve taşınalı 3 ay oldu neredeyse, hala daha almayı ertelediğim pek çok şey vardı, oda için halıdan tutun , misafirler için nevresim takımlarına kadar.. Gerçekten de alışveriş konusunda çok kötüyüm (Ne biçim bayanım ama ;)) Bir şeye olan ihtiyacım had safhaya çıkmadan alışverişe gitmem, gidersem de önüme ilk çıkan uygun ürünü hop alırım, kaç lira, en son kaça olur, başka neler var gibi sorular, soramıyorum, beceremiyorum :)) Amaaaa neyse ki ev arkadaşım oouuw baya iyi :)) Hafta sonu gidip eksikleri tamamladık epey, sırf benim yüzümden kazık yemişizdir eminim :)) Özellikle uyarıyorlar beni, önüne çıkan ilk alternatife aaa bu iyimiş, fiyatı da uygun deme :) hatta çok sevdiğini de belli etme ki pazarlık yapabilesin diyolar ama yok inanın ki olmuyor :)) Pazarlık, ahh pazarlık, annem, büyükbabam falan bu konuda o kadar iyi iken ben neden beceremiyorum sahi :)) İşte ben o pazara gitmemesi gereken kör'üm :) İyi tarafından bakalım, esnaf seviyor beni !!
Konuyla öyle alakalı değil ama hoş bir karikatürle bitireyim yazıyı..

2 yorum:

  1. Selamünaleyküm ben de hiç pazarlık yapamam beceremem elimde değil çok pazarlıkçı arkadaşla da alış-verişe çıkmam. Benim de eşim pazarlıkta iyidir. Satıcı arkamdan haram eder diye de çok korkarım pahalı ise almam o kadar..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam ve rahmetullah, kesinlikle haklısınız, çok pazarlıkçı kişilerle ben de çıkamıyorum alışverişe, utanıyorum, en son kolundan çekiştire çekiştire uzaklaştırıyorum dükkandan :)) Ama satıcının haram edeceği bir şey yok ortada, rahat olun :) Selametle inşallah..

      Sil