3 Aralık 2012 Pazartesi

BEN DE AŞURE YAPTIM! :)

Hepinize hayırlı günler hayırlı haftalar diyerekten gireyim söze; şunu bir kere daha anlamış oldum ki, kimseden bir şey beklemeyeceksin, kalkıp kendi işini kendin göreceksin :) 
Aşure'ye bayılırım, zaten senede bir yeriz, ama yeriz yani :) Sabah öğlen akşam bi kaç gün sürekli yerdim aşure, yapıldığında tabi.. Annem koca koca tencerelerle yapardı, ahh be evini özlüyor insan.. Üniversite yıllarında da yine ordan burdan getirenler oldu da yedik, geçen sene de çookk isteyince babannem yapmıştı yemiştim.. Ama bu yıl yok, kimse mi aşure yapmaz Trabzon'da? Apartmanda da bi teyze yapıyomuş sanırım, bizi evde bulamayınca verememiş diyolar, ahh çok üzüldüydüm bunu duyunca.. Ama bu aşure de öyle bir şey ki, ille de yiyecem.. Tam ben böyle aşure hayalleri kuruyordum ki ev arkadaşım gel biz de kendimize yapalım dedi :) O zaman yihhuuuu :) Kendisi yemek konusunda başarılı ama daha önce aşurenin yapılışını dahi görmemiş, yani iş benim rehberliğime kaldı ki bu biraz sıkıntılıydı :) 
Gittik aşureye konabilecek her çeşit malzemeyi aldık geldik bi de netten tarif bulduk, sıvadık kolları..2 bardak buğday, 1 er bardak fasülye ve nohut, 1 bardak da pirinç-bulgur ana malzemeleri dahilinde envai çeşit ürün ile ağzına kadar dolu koca bir tencere aşure yaptık :) Biraz daha pişsin pişmesin, bi bardak daha su konsun konmasın, şeker eklensin eklenmesin gibi ikiliklerin arasında sonunda aşuremiz hazırdı. Ve ayıptır söylemesi tadı harikaydı, hani utanmasam anneminkinden bile güzeldi diyecem :))


Bu arada gözümde büyüttüğüm aşure gerçekten de zor olmayan bir tatlıymış, anlamış olduk..
Şu son 1 haftada kendi adıma öğrendiğim bir diğer şey de sarma idi, hani normalde annem içini hazırlar biz sarardık. Artık ev arkadaşım sağ olsun heppisini biliyorum, çok da güzel yapıyoruz, ama bu aralar sardığımız tencerelerce sarmayı düşününce, bi müddet benden uzak dursun diyorum :)


Bu arada büyüyen Kleo'muzu merak edenler için; diyebileceğim tek şey deli gibi yaramaz ama çok tatlı kerata :)

10 yorum:

  1. betül ben evdeyim hani olur da yollarsan:)

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun yiyenlere bakanlarda artık bir çaresini bulsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim efenim, en kısa zamanda yersiniz sizde inşallah :)

      Sil
  3. Gerçekten pek bir güzel görünüyor:) Ben yapan arkadaşlarımda bolca yedim ama yapmaya bir türlü cesaret edemem aşureye o bakımdan bir de tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, aslında cesaretinizi toplayın, sıvayın kolları ve yapın :) Zor değil yaa, bir gece önceden malzemeleri ıslatınca ertesi gün 2-3 saate hazırladık aşureyi.. :))

      Sil
  4. vay be!yetenekli olmak başka birşey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman efenim, estağfurullah :) İnsanın canı çoookk isteyince bi de ağzının tadını bilince ortaya böyle güzel şeyler çıkıyor işte :)

      Sil
  5. Vay Betülüm, ağzımın suları aktı, seni tebrik ediyorum:) Evinin aşçısı, öğrencilerinin öğretmeni:) On parmağında 11 marifet yani...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çookk sağol cano, koca tencerede aşure bir güne bittin inan, iş yerinde arkadaşlara dağıttık herkes çok beğendi, en kısa zamanda yine yapacaz inşallah :D özledimm kız seni :)hadi selametle

      Sil