21 Aralık 2012 Cuma

ELEŞTİRİ..

Eleştiri güzel şey, kırıcı değil yapıcı olduğu müddetçe..
Bir eksiğimi giderecek, bana fazladan bir şey katacak ise her alanda eleştirilmeye hazırım..
Seviyeli bir eleştiride, karşındaki insanın sana değer verdiğini, seninle ilgili olduğunu anlıyorsun ya, hah işte ben onu seviyorum..
Yıllardır derslerde sunum ve proje hazırlayan biriyim, farklı tecrübelerim oldu haliyle..  Çıkıp boş boş sunum yapıp, tek bir soru ya da eleştiri almadan yerime oturduğum da oldu (ki böyle zamanlarda kendimi odun gibi hissederim); sunum sırasında ve sonrasında gereksiz (yıkıcı) eleştirilere maruz kalıp kendimi zor zapt ettiğim zamanlarda oldu (sadece 2 kere oldu ama yazmaya değer).. En sevdiğim ise, karşılıklı iletişime dayalı sunumlar. Az önce yaptığım sunum gibi.. İlk slayttan itibaren hoca sunuma müdahale etti, ama sadece düzeltme babında.. Ara ara beni överek gönlümü almayı da ihmal etmedi ki sunum bittiğinde ulusal bir sempozyumda nasıl sunum yapacağıma tam anlamıyla vakıftım :) İşte bu, karşındaki insana değer verdiğini, sunum boyu onu dinlediğini belli etmek! Ben de böyle olmak istiyorum.. Ben ki dikkati çook çabuk dağılan biriyim, ilerde, hoca olduğumda yani, öğrenciler sunum yaparken öyleee uzaklara dalıp gitmek istemiyorum yaa :))
Bu arada ne rahatlık ya şu sunumu bitirmek, kötü olsa da fark etmez, evde seni yığınla bulaşık bekliyor olsada mutluluğun bozulmaz, bundan sonra yapacak bir sürü işin olduğunu bilmek ise vız gelir sanaaa. Çünküüüü sunum bitti be ya :))
İyice saçmalamadan kaçayım iyisi mi :)
Hayırda kal sevgili okur, hoşça bak zat-ı aline.. Selametle :)

8 yorum:

  1. bende senelerdir sunum yaparım bir türlü alışamadı şu işe konuşurken kelimeler birbirine giriyor :d :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da kötü, ben de çok hızlı konuşuyorum, hele sunumlarda nasıl hızlı konuşuyosam artık, kimse anlamadan suratıma bakıyo :)) Kendimi yavaşlatayım deyince de herşey birbirine giriyo.. Zor iş bu sunumlar, vesselam :D

      Sil
  2. Aminnn, Allah razı olsun :))

    YanıtlaSil
  3. Zamanla tecrübe kazanırsınız. Kalabalık bir topluluğa hitap etmek kolay değil elbet. Ancak bir kaç defa yaparsınız bu işi heyecanı zamanla yenersiniz. Ya da insanlarla göz teması kurmamaya çalışın. Daha az heyecanlanırsınız..
    Başarılar diliyorum..
    hoşçakal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, aslına bakarsanız heyecan mevzusunu aştım çok şükür, bildiğim bi çevreye sunum yaparken çok rahat oluyorum, ama bu durum hızlı konuşmama engel değil maalesef.. :)Bu soruna bi çare bulmam gerek..:)
      Selametle inşallah..

      Sil
  4. Bu devirde eleştiriyi faydası olsun diye yağacak insan çok az olsa olsa dedikodusunu yaparlar bezelYE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Maalesef öyle. İşte ben o az sayıda olanları bulabilme ihtimalini sevdim :)

      Sil