5 Mayıs 2013 Pazar

Resim kursundan bir iki kare..

Resim kursuna başladığımı söylemiştim epey önceden. Şu ana kadar ne diye cesaret edip de başlamamışım diye hayıflanmaktayım zira benim gibi resim çizme tutkusu olan biri için bu kurs günün ve dahi haftanın en güzel saatleri demek :) Normalde kalemi bildiğimiz şekilde tutup masa üzerinde resim çizmek gayet kolaydı benim için, ama şövalede resim çizmeye çalışmak tam bir kabus oldu, hele bir de kalemi tuttuğumuz o acaip pozisyonda.. 
İlk ders halka çizmekle başlıyordu, maksat mantığı anlayıp çizgileri geliştirmek. Yuvarlak olmuş olmamış önemli değildi. Açıkçası hamd olsun resim yeteneği olan biriyim ama o halkaları çizmek bir kaç haftama mal oldu, hayır biliyordum ki bir sonraki seviyeye geçsem, yani nesne çizimine geçsem hoca çizimlerimi beğenecekti ve basamakları daha çabuk tırmanacaktım :) O kadar da emindim yani :) Neyse ki uzun bir zamandan sonra hoca tamam dedi, artık nesne çizebilirsin.. 



Önümüzde cezvesinden ayakkabısına, lambasından şamdanına kadar bir sürü nesne, bak yap işte.. Her hafta birer tane, kolaydan zora..







Bu aşağıdaki resim tam bir facia, beceremedim gitti :)


Nesne kısmını geçince fotokopiden çizim yapayım dedim hocam da kırmadı, izin verdi portreye :) En büyük zevkim ve de isteğim portre çalışmak. Ama bu hususta iyice araştırma yapmadan karar vermeyeceğim. Olmadı nesne ve doğa çizimlerinde geliştiririm kendimi :) 


Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim, şimdilik sadece çizgi üzerinde çalışıyorum, yani taramalara geçmedim. Siz asıl o zaman görün, resme daha çok benzeyecekler :) İnşAllah..

Selametle..

11 yorum:

  1. güzel olmuşlar dediğin gibi taramalara geçince dahada güzel olurlar. keşke bende gidebilsem ama istemekle de olmuyor bazı şeyler malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, bana kalsa şu an tüm vaktimi kursta geçirebilirim ama iş güç müsaade etmiyor.. Şimdiye kadar boşa geçirdiğim vakitlere yanıyorum. Ne diyelim, sana da nasip olur inşAllah ;)

      Sil
  2. Bismihi Subhanehu..
    Bende sanıyorum ki buraların sessizliği dünya-ebed kardeşimizin iş-güç yoğunluğundandır. Meğersem o resim kurslarına dalmış :) Yalnız post başlığında demişsin ki ''resim kursundan bir iki kare..''. Ben hiç kare görmedim. Muhtelif yuvarlaklar, gaz lambası, cezve, şişe... Bir tane kare yok.
    NOT: Üstad Bediüzzaman'ın bir sözü vardır. ''Mecaz ilmin elinden cehlin eline düşerse hakikate inkılab eder'' der. Benim başlık ve içerikle ilgili yorumum bu söze tam mutabık oldu sanırım :))
    Bu arada portre çalışmaktan söz etmişsin. İlk portre çalışmanı blog resmini değiştirirken yapmışsın galiba. O ne fotoğraf öyle. Bir ara yanlış blogdayım çaktırmadan kaçayım dedim ama baktım içerik sen :)
    NOT: Vakit bitti. Çalışayım ben.
    Bu arada.. Bosna vaktin yakın. Belki birkaç kelime öğrenmişindir ama tüm boşnaklara ''kakoste'' de. Bu nasılsın demektir. Sana iki cevap verirler. Ya ''Dobro'' ya da ''Elhamdülillah''. Mukabilinde de sana sen nasılsın tarzı birşey derler. Sende ya ''dobro'' de ya da ''Elhamdülillah. Bu öğrendiklerin tüm bosna'da gezdirir seni :))
    Maesselam, maeddua, baki muhabbetle.. fiemanillah...

    YanıtlaSil
  3. Aleyküm Selam ve Rahmetullah.. Günlük güneşlik şehrimden O'nun selamı ile.
    Nerden başlasam hangi söze cevap versem bilemedim, öncelikle profil fotoğrafı Hintli artist Aamir Khan'a ait, arkadaşlarla aramızda mizah konusu sebebiyle eklenmiştir :) Resim kursunda ise, kare çizmek kolay iş, ben daha zor olan daireleri çizeyim dedim, sonrasında da hep yuvarlak hatlı nesnelere devam ettim :)
    Bosna için yaptığım çalışmalara ancak bakıyorum ama henüz dilini öğrenmeye başlamadım. Bu arada anladığım kadarıyla kelimeler lehçe'ye de benzerlik göstermekte, orada da iyiyim derken 'Dobry' deniyordu, belki bir şeyler öğrenirim gitmeden. Tabii bizim dile yatkınlığımız sizin gibi yok, ne yapalım :)

    Not: yoğunluğun kaynağı resim kursu değildi biline, arada bir mailller kontrol edile :)

    YanıtlaSil
  4. Bismihi...
    Güneşi bekleyen ama hala göremeyen şehrimden O'nun selamıyla.
    Profil fotoğrafını yorumsuz geçiyorum. Sadece baktıkça gülüyorum. Bu açıdan gün içinde fazla bakmamaya çalışıyorum :)) Profil fotoğrafın nedeniyle kariyerim etkilenecek :))
    NOT: Şimdilik önemli ve olumlu kariyer gelişmeleri var ufukta. Dualara devam edile..
    Ben zaten anlamıştım zor olduğu için bir sürü daire çizdiğini. Kare dediğin ne ki.. Hikaye..
    NOT: Ben en güzel yamuk çiziyorum. Çünki çizimim kötü :)) Ancak bunu başarabiliyorum :))
    Boşnakçada ki ''dobry'' ya da ''dobro'' konusuna gelince. Derim ki; ''ha dobry ha dobro''.. İkisi de ''ha'' ile başlıyor :))
    NOT: Bende dile yatkınlık var doğru. Hemde müthiş. Ama dil yok :)) Yatkın olsam ne olur olmasam ne olur. Türkçem ''nezih''.. Osmanlıcam iyi düzey. Ötesi kendimi idare edecek kadar. Hamdolsun.
    Bu arada yoğunluğun kaynağının resim kursu olmadığı kontrol sonrası bilindi ve anlaşıldı.
    Haydi ben yoğunlaşayım artık..
    3-2-1 başla...
    Maesselam, maeddua.. baki muhabbetle.. fiemanillah..

    YanıtlaSil
  5. Bismihi Subhanehu..
    Bosna günleri yaklaşan can dost kardeşime Rabbimin selamı ile. Rabbim Cum'anı hayırlı ve mübarek eylesin. En çok okunan postun ''Veysel Karani'ni Duası'' postu olarak gözüküyor. Yoğunluklara feda etmezsek zamanları inşaAllah hergün okumayı ihmal etmemeli. Aman ha dikkat. Dua ve ibadette eksilirsek biz eksiliriz.
    Baki selam,
    Ebeden dua,
    Baki muhabbetle..
    Fiemanillah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabbim ebeden razı olsun sizden, hem hatırlatmalar hem de dualar için, karşılıkta cömert olduğumuz bilinsin :)
      Bosna'ya az kaldı cidden, lakin yapacağım projede sürekli olumsuzluklarla karşılaşmaktayım, gidip de sunamamak var projeyi :)Şimdi dualarda daha çok anılmak isteriz :)
      Dualarda buluşmak ümidiyle,
      baki selam ve muhabbetle.

      Sil
  6. Bismihi Subhanehu..
    Üç ayların mübarek olsun. Hayır ve güzellikler getirsin.
    Maesselam, maeddua.. baki muhabbetle.. Fiemanillah..

    YanıtlaSil
  7. Bismihi Subhanehu..
    Regaib kandilin mübarek olsun inşaAllah. Rabbim kolaylıklar versin..
    Maesselam, maeddua.. baki muhabbetle.. fiemanillah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O'nun selamı ile..
      Yoğunlukta fırsat bulup da yazabilmemi sağlayan Rabbime şükür :) Tahmin edeceğiniz üzre bir çok projenin ve dahi kedimin hastalığı arasında yaşıyorum aheste :) Kedicik çok daha fazla kötüleşmişti, iyileşmaya başladı şimdi. Yani öyle diyor veteriner hekimi.. Rabbimden hayırlısı..
      Sizin de kandiliniz mübarek olsun, Rabbim Ramazan ayına da çıkmayı nasip etsin.
      Baki selam, dua ve muhabbetle..

      Sil
  8. Bismihi Subhanehu..
    Ve in min şey'in illa yusebbihu bihamdihi..
    Yoğunlukta fırsat bulup yazdığını okumamı ve bir yorum daha yazabilmemi nasip eden Rabbime hamdolsun.
    Yoğunlukların farkındayız inşaAllah. Rabbim hayırlısıyla yoğunlukları atlatmanı nasip etsin. Kedicik için Rabbimden hayırlısını diliyorum. Bosna günlerin epey yaklaştı. Bosna'ya ait postlarını ilk uygun anında bekliyorum. Bol fotoğraflı lütfen.
    Not: En zor zamana denk gelecek Ramazan ayını büyük bir heyecanla beklemekteyim. Rabbim hem ulaşmayı hem hakkını vermeyi nasip ve takdir etsin..
    Cuman mübarek olsun.
    Baki selam,
    baki dua
    baki muhabbetle..
    Fiemanillah..

    YanıtlaSil