9 Eylül 2013 Pazartesi

AYDER YAYLASI'NA GİDER İKEN..

Her zamanki gibi yanlış bir zaman  tercihiydi bizimki, lakin vakit dediğin kolay elde edilmiyor, o yüzden bulduysak fırsatını gitmeliyiz dedik. 
Gerçi günümüzü Batum gezisi için ayırmıştık ama hafta içi uygun tur olmaması münasebetiyle plan değişikliğine gittik. Biraz yağmura maruz kalma ve haliyle üşüme dışında güzel bir gündü :)
Benim asıl hoşuma giden Ayder ayylasından ziyade, gidişte ve dönüşte uğradığımız duraklardı. İlk olarak Sürmene'de bıçak alışverişi yapabileceğimiz bir yere uğradık ki bu pek makbule geçti :) Zaten o geyik boynuzu saplı çakıları görünce içi gidiyor insanın :) Daha sonra meşhur Rize bezleri almak isteytenler için durduk Rize'de. İlgimi çekmedi pek, ama el dokuma ve pek kıymetliymiş bu bezler.. Bu aşamadan sonra gezme faslı başladı işte, ilk durak 'Mucidin Yeri' olarak adlandırılan küçük bir yerleşim yeriydi. Aslında bir balık üretim çiftliği gibi, ama burayı özel kılan yakınındaki küçük şelale ve deresi, kendi elektriğini üretmesine imkan sağlayan değirmeni, etrafta bulunan hayvan figürleri ve dahi canlı hayvanları.. Tam bir minyatür köy :))
















Ardında koyulduk yola, Ayder'e geldik nihayet.. Bizim yaylalarımızdan ve Şavşat'ın eşsiz manzaralarından sonra buranın ilgimi çekmeyeceğini biliyordum, netekim öyle de oldu :) Güzel bir yer, ama turist bombardımanı altında.. Yayla dedin mi, şöyle sessiz sakin, kafa dinlenecek bir yer bekliyor insan.. Ama nerde :) Ayder'e varmamızla hava da bozdu, şiddetli olmamakla beraber uzun süren bir yağmurdan nasiplendik iyice :)










Dönüş yolunda da Fırtına vadisinde verdik bi mola. İp aktivitesi dere üzerinden karşıdan karşıya geçenleri ve rafting yapanları izlerken yudumladık çaylarımızı :)





Ve bir gezinin daha sonuna geldik..

Haydin selametle :)

4 yorum:

  1. Güzel bir gezi olmuş, doğrusu özendim Betül Hanım. Bizi de götüren olur mu oralara bilmem. Hayalimde hep gezmek istediğim yerler oraları ama bir türlü nasip olmuyor. Ama Allah nasip ederse bir gün gezme imkanı olur inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İbrahim Bey, objektifimize yansıyanlar bile bu kadar güzel iken, oraları bizzat gezip görmek bambaşka bir şey. Rabbim en kısa zamanda nasip etsin size de, şöyle güzel bir Karadeniz turunu :)
      Selametle..

      Sil
  2. Bismihi Subhanehu..
    Olmuyor ama böyle. Ben bir güzel çalışmaya motive olmuşum. Sen tut bir de Ayder'i anlat. Hem de resimli :)
    Not1: Tüm resimler güzel ama şapkalardaki yazı harika. ''Denemek serbest, fotoğraf çekilmek yasak'' :)
    Not2: İlk cümlendeki ''yalnış'' ne ki acep? Yanlış mı o yoksa. Yanlışı yalnış yazmışın hissindeyim :))
    Not3: Kalabalıklar güzellikleri cidden perdeler.
    Not4: Sende bir Şavşat fanatizmi seziyorum :))
    Not5: Tüm şu yazdıklarımı niye notlar biçiminde yazığımı bende anlamadığım için susuyorum :))
    Günün, ömrün ve ebedin hayrolsun..
    Maesselam, maeddua.. Baki muhabbetle.. Fiemanillah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamün Aleyküm efenim,
      Bir utandım bir utandım ki sormayın, böyle bir gramer yanlışına düşmemeliydim :) Rabbim razı olsun sizden, hemen düzeltildi :p
      Bu arada ne varmış fotoğraflarda, bir Artvin değil neticede :D Hele bir vakit Şanlı Urfa postu hazırlayayım, siz asıl o zaman görürsünüz fanatizmimi :)) Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim efenim, baki selam, dua ve muhabbetle..
      not: oldukça fazla not kullanmışsınız, demedi demeyin :)

      Sil