3 Şubat 2014 Pazartesi

Kartpostalları Canlandıralım Biraz..

Postcrossing.com diye bir site var, bir arkadaşım vasıtasıyla haberdar oldum.

Olay basit, siteye üye oluyor, kendini tanıtan kısa bir profil oluşturuyorsun, sonra bir adres talep ediyorsun, ilk etapta maksimum 5 adres alabilirsin. Aldığın adrese bir kartpostal atıyorsun, kartın ulaştığında gönderdiğin kişi bu kartı sisteme kaydediyor, böylece sen de artık oyuna dahil olmuş oluyorsun, adresin bir sonraki kişiye gönderiliyor..

Böyle böyle tüm dünyaya kartpostallar gönderebilir, ve yine herhangi bir yerden ansızın kartpostallar alabilirsin. Sizi bilmem ama şahsen bu mükemmel bir şey :)

Gelelim bu işin zor yanına, İstanbul gibi olanakları olan yerleri bilmem ama, genel olarak Türkiye'de güzel kartpostal bulmak çok zor, çocukluğumda hatırladığım o sevimsiz kartları saymıyorum tabii.. Sonuçta dünyanın bi yerindeki birine bi kart yollayacaksam, güzel olmalı o :)

Bu amaçla internet üzerinden kartpostal bulmayı amaçlayarak düştüm yola, Litvanya temelli favoritepostcard.com adlı sitede buldum aradığımı, verdim 15 kartpostal siparişi (15 tane olunca kargo bedavaydı :)).. 4-5 güne paket elimdeydi; beklediğimden hızlı ve güzel.. Kartlardan ikişer tane aldım bu arada, birer tanesi gönderimlik, birer tanesi de koleksiyonluk.


Kartlardan göreceğiniz üzere hemen hepsi kedi temalı. Ne de olsa ben de kedi manyağıyım :) İşin güzel kısmı ise, adamlar da bunu anlamış sanırım, ki hediye olarak bi adet kartpostal daha gönderdiler, ve onda da kedi vardı. Belki de sadece tesadüftür, kim bilir :))


Şimdi geriye sadece kartları allayıp pullayıp göndermek kaldı.. Dördü Rusya'ya, bir tanesi ise Almanya'ya yolcu.. Tabii ne yazacağım bu kartlara, tam bi muamma :)

4 yorum:

  1. blog sayfanı bugün gördüm. ve Postcrossing.com a üye oldum. düşünce aldı benide ne yazsam diye :)

    YanıtlaSil
  2. Yazmak iyi de, kartpostalı gönderdikten sonra yerine ulaşmasını beklemek ayrı bi zorluk.. epey oldu yollayalı, hala ulaşmamışlar :))

    YanıtlaSil
  3. Bu siteden aldığınız kartpostallar tebrik kartı gibi iki kapaklı değildi di mi?Çünkü netten aldğım bazı kartpostallar öyle çıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu siteden aldığım tüm kartlar normal kartpostal şeklindeydi. Karşılaştığım yabancı sitelerin bazılarında ise seçtiğim kartın şekli soruluyor (kartpostal / tebrik kartı). Ama dediğiniz gibi bir problem ile karşılaşmamak için iyi araştırmak gerekli.

      Sil