11 Şubat 2014 Salı

PTT Pulları

Geçenlerde, yeni giriştiğim postcrossing işinden ve aldığım kartpostallardan bahsetmiştim.

Yazmayı seven biriyim ama hiç tanımadığım birilerine, bir kaç cümle de olsa yazmak zor gelmişti açıkçası. Ama bi yazmaya başlayınca duramayan ben o ufacık kartların altına sıkış tepiş neler yazdım görseniz :)

Gönderme vakti geldi kartları, ama internette şöyle bir araştırdığımda, PTT'nin kartpostalları artık pul yapıştırmadan gönderdiğini, pul istediğiniz taktirde ise (orada varsa eğer) rastgele pul verdiğini okudum, yani durup seçmek istiyorsanız pulu, karşınızda anlayışlı/yardımsever bir görevli olmalı. Ve ben Trabzon'dayım! :)

Ne yapılır ne edilir diye bakadurdum internette, pul nereden alınır ki sahi? Beklemediğim şeyi PTT'nin kendi sitesinde buldum; www.filateli.gov.tr

Çeşit çeşit pulları, zarfları, filatelik aksesuarları ile dolu dolu bir site. Kartpostal bulamamış olmak üzdü beni, ama zaten elimde ilk aşama için yeteri kadar vardı :) Baktım saatlerce, inceledim siteyi bi güzel, ve seçtiğim pulların siparişini verdim. Bir kaç güne elimdeydi pullar, oldukça güzel paketlenmiş şekilde hem de.. İşte pullar;



Kartpostallar da hazır artık.. Geriye göndermesi kaldı :)



2 yorum:

  1. hiç tanımadığınıza nasıl gönderiyorsunuz.
    ben istesem bana da gönderir misiniz?

    YanıtlaSil
  2. postcrossing.com sitesine üye olup kart göndermek için adres talep ediyorsunuz, sistem rastgele bir adres veriyor, tanımadığınız herhangi birinin adresi.

    YanıtlaSil