16 Haziran 2014 Pazartesi

GÜZEL YAZI DENEMELERİ..

Eskiden güzeldi yazım, inci inci yazardım. Ortaokulda iken öğretmenlerin yıllık defterlerini, not defterlerini, bazen de müdür yardımcısı için dilekçe yazdığımızı hatırlıyorum. Ama zamanla derslerde hızlı not tutma zorunluluğu, ardından ise uzun süre yazı yazmadan geçirilen seneler sonucu bir baktım ki elim soğumuş yazıdan. Güzel yazıyı bırak, normal yazıyı zor yazıyorum. Bir tarafa eğik başlıyor yazım, önce dik hale geliyor, elim yorulunca da diğer tarafa eğilerek bitiyor sayfa. Sonra bir bakmışım yazı bütünlüğü sıfır..

Güzel yazamasam da güzel yazıya olan ilgim oldukça büyüktü. Sanki bir dolma kalemim olsa, attığım imzalardan yazdığım yazılara kadar her şey tamamlanacaktı, benim bir dolma kalemim olmalıydı :) Mezun olduğum sene dedim babama, şöyle bir dolma kalemim olaydı, günlüğümü güzel güzel yazaydım. Sağ olsun kırmadı beni, bir gün elinde bir Parker Sonnet France PIII dolma kalem ile geldi.. Aklımdan geçenin çok üstündeydi, ama insanın ilk dolma kalemi iyi olmalıydı :) 


Epey bir zaman Parker Quink Lacivert mürekkep ile kullandım kalemi. Çok sonradan fark ettim ki, epey zulmetmiştim kalemime, ucunu bir hayli yıpratmıştım. O zaman, şu kalemleri, yazım şeklini, mürekkepleri biraz incelemeye başladım.. Derya deniz.. Günlerce içinden çıkamadım, ne güzel kalemler, envai çeşit mürekkepler, divit kelemleri ve uçları vardı.. Bana bunlar lazımdı. :)

Pek çok blog, yazı, makale, derleme okudum kalemler üzerine, ve bir dünya youtube videosu. Sonunda karar verdim alacağım ilk kaleme; Lamy markasına ait kaligrafi kalemi olarak bilinen Lamy Joy. 1.1-1.5-1.9 mm'lik uç versiyonları mevcut bu kalemin, ben orta karar olsun diyerekten 1.5 mm'lik kesik uç aldım. Kalemin biraz uzun olduğu uyarısını yapmışlardı ama eliniz büyükse bence tam oturuyor :) Kalem şöyle bir şey;


Şu bir gerçek ki, bu kalem her yazıyı güzel gösteriyordu :) İncelemelerim sonucu bir şey daha fark ettim, yazıyı yazarken kalemin önemi büyüktü illa ki, ama ya mürekkebe ne demeli? Almış tek renk Parker Quink lacivert kullanıyordum ama ne dehşet renkleri vardı bu mürekkeplerin.. Hala daha araştırma aşamasındayım bu konunun, ama şimdilik genel öneriler üzerine Diamine (Red Dragon ve Ochre) ve J. Harbin (Perle Noire) markalarına ait üç mürekkep aldım. 

Sonra bir baktım, 4 mürekkebim var ama kalemim iki tane :) Bilenler vardır, dolma kalemde mürekkep değişim işi de meşakkatli.. O zaman istediğim zaman istediğim renkle yazmanın en güzel yolu divit kalemlerdi.. Yalnız divit kalem diye internette arama yapınca çok bir alternatif bulamadım. En son hat-tezhip malzemesi satan sitelerde tarama ucu ve kalemi aldım, aynı şey bunlar da :) Bu arada sonradan fark ettim aslında, Türkiye'yede epey pahalı bu uçlar falan, yurt dışında dip pen nibs diye aratarak uygun fiyata daha çok şey bulunabilir.


Tam stres atmalık bir uğraş bu.. Tavsiye ederim. Ha bi de bonus bi kalem var. Yine Parker'ın.. Alt sınıf dolma kalemlerden aslında, yeni başlayanlar için uygun fiyatlı, 25 tl gibi bir şey; Parker Vector. Ben kırmızı rengini aldım. Oldukça merak etmiştim, açıkçası öyle ahım şahım bir şey değil, ama gündelikte rahatça kullanılır, kaybolsa çok da üzülmem. Diğer kalemime kıyamıyorum çünkü, malum baba hediyesi :)


Şimdilik öyle işte.. Defterlerin sayfalarını renk renk karalıyor, güzel yazı yazmaya çalışıyorum. Biraz boş vakte kavuştuğumda, kaligrafi kursuna gitmeyi istiyorum. O da nasip artıkın.. :)

Selam ve dua ile sevgili okur..
İyi yazmalar.. :)

2 yorum:

  1. Bismihi Subhanehu...
    Günün ve ömrün hayrolsun inşaAllah...
    ''Bir tarafa eğik başlıyor yazım, önce dik hale geliyor, elim yorulunca da diğer tarafa eğilerek bitiyor sayfa...'' cümlesini okurken kesinlikle beni gördüm. :) Sonra musmutlu oldum. Dedim şükür yalnız değilmişim. :))
    ''Şu bir gerçek ki, bu kalem her yazıyı güzel gösteriyordu...'' cümlene itirazım var. Ve oxvamu'dan atasözü kıvamında, özdeyiş renginde, vecize tadında bir söz: ''Kalem yazmaz el yazar''... Kalem elin yeteneğini batından zahire çıkaran bir araçtan ibaret. Kağıt ise bir ayna...
    Not: Biliyorum çok ciddi oldu. Ama kalbe ne geldiyse dile o geldi...
    Ve bir de; ''kaligrafi kursuna gitmeyi istiyorum'' demişsin. İnanılmaz güzel bir uğraş. Bulunduğum yerde bu işin uzmanı arkadaşım var. Dünya çapında derece yaptı 2 kez. Gel gör ki ne onda ne bende vakit şimdilik yok. Gel çalışalım demişti bana. Bu tempoda çok zor...
    Ve tatilime son 3(üç) gün...
    Baki selam, baki dua, baki muhabbetle... Fiemanillah...
    Not: Cevşen, sekine ve bilimum duaları eksik etmeyelim inşallah...

    YanıtlaSil
  2. Uzunca bir aradan sonra merhaba efenim, öncelikle kusura bakmayın, cidden yoğunum, yorumlarınızı okuduğum halde yayınlayıp cevaplamak şimdiye nasip oldu. Yine de nasip edene hamd olsun. "Kalem elin yeteneğini batından zahire çıkaran bir araçtan ibaret" sözünüz doğru aslında. Lakin, aynı el ile iki farklı kalemle yazılmış yazıları görseniz, kalemin kendisinin güzel yazdığını sanırsınız :) Kaligrafiyi taktım kafama, vaktim olsa saatlerce uğraşırım, şimdilik youtube'dan video izleyip karınca kararınca bir şeyler yapıyorum. Ama ustalaşacağım, kararlıyım inşallah :)
    Muhtemelen tatildesiniz şu an, iyi dinlenmeler dilerim.
    Dua, selam ve muhabbetle..

    YanıtlaSil