17 Kasım 2014 Pazartesi

DEKUPAJ MI? Ay ben onu da yaparım..

Son zamanlarda en sık söylediğim söz bu oldu sanırım: Ay ne var bunda, ben bunu yaparım! 

Yapılır tabii ne olacak. Sadece biz hazıra konmayı seviyoruz o kadar :) Kabul edelim bazı işler yetenek gerektirebilir ama yabancıların tabiriyle DIY-Craft yani 'kendin yap' işleri uygun malzeme ile herkesin yapabileceği şeyler ;) Dedim ve koyuldum işe.. Dekupaj yapmaya başladım. Günler haftalar boyu internet siteleri gezdim, videolar seyrettim, tamam öğrendim dedim.. Malzemeleri alıp ilk ufak işimi yaptım, kavanoz süsleme :) Teori ile pratiğin farkını bir kere daha tecrübe etsem de, zamanla elim alıştı diye düşünüyorum :)) Lakin şişe ve kavanoz işleri benim için eğlenceden öteye gidemedi, tamam bi şişe güzel bi vazo oldu,  bi kavanoz kalem ve fırçalarım için kullanıldı ama mutfağımda o kadar süslü nesnelere yer yoktu. O zaman fark ettim ki dekupaj yani transfer tekniğini kısıtlamamalıydım, bu işin ucu bucağı yoktu.. Ahşap, porselen, cam ve dahi kanvas gibi pek çok yerde bu tekniğin uygulamaları mevcuttu.. Madem öyle, neden kullanacağım şeyler yapmayacaktım ki! 

Ham mdf nesneler hep ilgimi çekmiştir. Kutular, çerçeveler, sandıklar, lazer kesim objeler.. Hayal gücünüz ne kadar sınırsız ise bu objeler de öyle :) İlk olarak bir arkadaşıma vereceğim hediye için el yapımı bir hediye kutusu yaptım, kutu hediyeden daha değerli oldu ya, orası ayrı :p Küçük bir ahşap kutu, krem ve kahve renkleri, güzel desenli bi dekupaj kağıdı, biraz el işçiliği ve işte ilk işim.. 

 
 

Kutunun içi tam anlamıyla dolmadı, ama sonuç benim açımdan memnun ediciydi :)) Üzerinde çalıştığım ikinci nesne mdf bardak altlığı seti oldu. Ofisimde bu tarz bir şeye ihtiyacım vardı, işe yarat bir ürün çıktı ortaya :)



Baktım bu iş oldukça zevkli.. Boş vakitlerimi iyice doldurmaya başladım :) Bir sonraki çalışmam biriktirmekte olduğum para koleksiyonum için geçici bir kutu oldu.. Sonuç benim nezdimde yine başarılı :p



Ve yine bir bardak altlığı seti.. Bunlardan el emeği göz nuru çok güzel hediyelikler oluyor, belirtmeden geçemeyeceğim :) İşin güzel kısmı ise renk, desen, tasarım her şeyin sonsuz alternatife sahip olması. İlk başlarda hazır dekupaj kağıtları alıyordum ama istediğim desenleri bulamaz oldum.. O zaman ben de kendi resmimi kendim bulup çıktı almaya, ve o şekilde dekupaj yapmaya karar verdim.. Diğerinden hiç de farkı yok.. Gayet güzel oldular :) İşte "back to the future" temalı bardak altlığı setim..



Ahşap dekupaj beni tatmin edince bambaşka bir şey denemeye karar verdim, boş bir kanvas tabloya dekupaj yaptım.. Normal kullandığım yöntemden farklı olarak bu sefer kağıdın resimli kısmını tuvale yapıştırdım.. İyice kuruduktan sonra arka kısmını ıslatım, parmaklarımla ovalaya ovalaya kaldırdım, ve bez tuval üzerine resim baskısı hazır! Tablonun orjinalı Gustav Klimt'e ait "The Kiss" 


Bu tablo çalışması o kadar güzel duruyor ki, özel portreler, beğeniler fotoğraflar ve ünlü tablolar bu şekilde duvarımı süsleyeceğe benziyor :))

Vaktiniz varsa denemenizi kesinlikle öneririm.. Bu süreçte en güzel örnekleri Pinterest'te bulabilirsiniz..

Görüşmek üzere.. Selametle..

1 yorum:

  1. Bismihi...
    Şehr-i İstanbul'dan selam ile..
    Marifetlerine parmak sayın yeteydi 10 parmağında 10 marifet yazacaktım ama bir hesapladım olmadı. Marifet sayına en azından el parmaklarım yetmedi :)
    NOT: Anlatabilmeye dahi vakit bulunamayan yoğunluklar içinden yazılmıştır. Mazur görüle :)
    Baki dua, selam ve muhabbetle...

    YanıtlaSil