19 Ocak 2015 Pazartesi

ŞEKER HAMURU DENEMELERİ..

Yepyeni bir eğlence daha buldum kendime.. İleride eminim şu fimo hamuru işine el atacağım, bu yaptıklarım da onun ön çalışması mahiyetinde oldu, şeker hamurlarıyla oynadım gönlümce :)

Küçüklükten vardı bu sevdamız, annem hamur yoğurduğunda bir parçasını verirdi bize, oynar dururduk, şekilden şekle sokardık. O da yetmezdi bahçede çamurlara şekil verirdik. Oyun hamurlarımız da oldu merak etmeyin :) Hey gidi be, ne günlerdi.. Çamurla oynadıktan sonra ellerimiz arkamızda girerdik eve, annem görmesin diye.. Ellerimizi yıkarken lavaboyu nasıl da batırdığımızı hatırlıyorum :) Çocukluk işte..

Neyse, artık daha temiz şeylerle oynuyoruz :) Şeker hamuru epeydir aklımda olan bir şeydi.. Bir kaç sene önce marshmallow ile şeker hamuru denemem olmuştu ki hüsran mı hüsran! :) O yüzden sadece fotolarına bakmakla yetiniyordum. Geçen haftalarda Urfa'ya gittiğimde ablam dedi hadi şeker hamuru ile bir şeyler yapalım diye. O da marshmallow ile deneyiminden nasibini almıştı halbuki :)) Dedik madem o işi yapamıyoruz biz de gider hazır şeker hamuru alırız. Neden olmasın? Maksat eğlenmek.. Hem kardeşimin doğum günü de yaklaşıyordu, bize de eğlence çıktı.. 

Şunu belirtmeden geçemiyeceğim, elinizde şekillendirme ekipmanları yoksa bizimki gibi basite kaçmaktan başka alternatifiniz kalmıyor, ama bu bile eğlenceliydi :) Gerçi yaptıklarımızdan kendime pay çıkarmam ne kadar doğru bilmiyorum, zira anladım ki bu birazcık büyük ellerim! ile o ufak tefek işleri yapmak zor imiş.. Neyse ki ablam benden hamarat :)

Ve gelelim sonuca.. İlk olarak tarçınlı kurabiyeler yaparak şeker hamuru ve glazür ile süsledik..




Baktık bunlar oldu gibi, hemen kek aşamasına geçtik :) Kakaolu ve sade iki farklı pandispanya kullanarak dört katlı bir pasta yaptık, aralarına labne peyniri - pastacı kremasını karışımı, fındık ve çikolata koyduk. Üzerini bitter çikolatalı ganaj ile kapladık. Çikolata sertleştikten sonra tüm pastayı şeker hamuru ile süsleyip kendimizce dekore ettik :) 




Güzel olmuş muydu? Tabii ki de, ama koca bir dilim yediğimde o şeker hamuru baymaya başladı mı? Yine evet.. O yüzden öyle sürekli yapılacak yenecek bir şey değil, ama şöyle süslü püslü bir şey istediğiniz zaman muhakkak denemelisiniz..

Bu da bonus olsun, bana yeteneksiz diyen ablama haksız olduğunu kanıtlamak için Trabzon'a döner dönmez kurabiye yaptım yeniden :))


Öyle işte sayın okur, durum bundan ibaret..

Yaparsan eğer sen de bir şeyler, kolaylıklar dilerim...

6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok hoş görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bismihi...
    Bence artık sen şeker hamuru falan deneme. Bir denedin 4 aydır bloğunu terkettin.. O kadar mı kötüydü sonuç :)
    Rabbim yoğunluklarına kolaylık versin.
    Maesselam, maeddua.. Fiemanillah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az kaldı efendim, geleceğim.. tez teslimi ile uğraşıyorum bu aralar :) ama dönüşüm muhteşem olacak..

      Sil
  3. Bismihi Subhanehu...
    Tezini tez yazasın inşallah :) Benim muhteşem tatilim başlamadan muhteşem dönüş olur mu acaba :)
    Can dost kardeşimin Cuması hayırlı, Leyle-i Miracı mübarek olsun.
    Şehr-i İstanbul'dan maesselam, maeddua.. Fiemanillah..

    YanıtlaSil