4 Haziran 2015 Perşembe

TEZ BİTTİ.. Geriye Ne Kaldı Şimdi??

İnanılır gibi değil, farkındayım, ama inanın bitti yüksek lisansım.. 20 yıllık eğitim hayatımın 5 te 1'ini kapsayan koca bir yüksek lisans serüveni.. Sırf keyfimden ve tembelliğimden uzattıkça uzattığım ama artık kaçacak köşe kalmayınca bitirmek zorunda kaldığım yüksek lisansım :) Evet artık bir yüksek mühendisim.. Ne işime yarayacaksa :))

Şimdi aylardır beklediğim en güzel kısma geldim, bomboş bir yaz dönemi.. Yapmayı ertelediğim bir sürü şeyi yapacağım, dolu dolu vakit geçireceğim bir yaz!.. O kadar çok hobim olacak ki arkadaşlarım yine kafayı yediğimi düşünecek :) Ha bu kadar işi ertelemenin nedeni çok çalışmam mıydı? Asla! Maalesef ki bu yüksek lisans döneminde çok çalışan biri olamadım, ama tez hep kafamdaydı.. Yerken, içerken, bir şeylerle uğraşırken.. O yüzden dedim ki kendi kendime, Betül önce bitir şu tezi, sonra yap ne yaparsan.. Bu kadar tembel olacağım benim dahi aklıma gelmezdi' Sonuçta çalışkan biriydim aslında, bu mesleği seçmemdeki etken de oydu :):) Ama ne olduysa oldu, Gazi üni. ile başlayan yüksek lisans maceram tembelliğimin de etkisiyle içinden çıkılmaz bir hal aldı. Peki nasıl bi bitti bu tez? Tabi ki arkadaşlarımın, bil hassa mesai arkadaşım Meltem'in yoğun destek ve baskılarıyla.. Tabii danışman hocamın ve hatta babamın baskı içerikli sözlerini de unutmamak lazım.. Sonuçta tipik bir Türk olarak son ana bıraktığım işleri hızlıca yoluna koyarak bitirdim gitti :) Ömrümden ekstra iki yılı yüksek lisansa heba etmiş gibi görünmeyeyim size, ben o kadar sevdim ki iş yerimi, bu şehri ve herkesi, ayrılmak istemedim buradan.. Uzattıkça uzattım, tadını çıkardım.. Ama maalesef beklenen son geldi, doktorası olmayan bir bölümden araştırma görevlisi olmanın hazin sonu; tüm düzenini bırakarak başka bir üniversiteye doktoraya gitmek..

Bir yandan elbette ki iyi bir doktora eğitimi almak istiyorum, ama buradan ayrılacak olma düşüncesi çok zor.. Bölüm, hocalar, mesai arkadaşlarım ve öğrenciler.. Hepsi o kadar iyiler o kadar tatlılar kii :) Hangi üniversitede bulurum bu ortamı Allah bilir.. Yine de her zaman dediğimiz gibi, hayırlısı!

Daha fazla drama yapmamalıyım zira cidden üzülüyorum. O yüzden planlarıma odaklanayım iyisi mi.. Çakıl taşlarından çok güzel bişeler yapmayı öğrendim mesela, bir sonraki postta paylaşmayı düşünüyorum.. Sonra dekupaj işlerim var bir sürü, boyalar ve objeler aldım sıralarını bekleyen.. Ve kabaşon cam boncuklarım var magnet yapmayı planladığım.. Bi yapayım, çok güzel olacaklarını düşünüyorum..  Bunun yanı sıra aldığım fotoğraf makinesini daha iyi kullanmak için gezilere çıkmak istiyorum falan filan.. Gördüğünüz gibi isteklerimin ardı arkası kesilmiyor :) Bakalım tembel betül ne kadar çalışacak bu istekleri için :D

3 yorum:

  1. Bismihi Subhanehu...
    Ramazanın vakt-i evvelinden ve dahi şehr-i İstanbul'dan selam ile...
    Ramak kalmış Ramazan-ı Şerif'in şimdiden hayırlı olsun.
    Öncelikle nihayet bitirebildiğin yüksek lisansın hayırlı olsun. Son paragraftan başlayalım. Çünki bunu yazarken önce o gözüküyor :) Planlarına şöyle bir baktım. Yüksek mühendis çıkmış olabilirsin ama ''yüksek hobi tutkunu'' olarak yansıyorsun :) Hobiler, tezler, yoğunluk, koşturma derken evvel zaman içinde sen bir aralar kitap falan da paylaşırdın. Çok zaman oldu ki böyle bir paylaşımından bloğun mahzun durumda.
    Yukarı doğru devam... Tez zamanda bitiresin demeseydim bu tez zor biterdi kanımca :) Bknz: 1 önceki post yorumu... Her ne kadar mesai arkadaşın tüm payı almışsa da vatan sağolsun :)..
    Bomboş yaz dönemi demişsin. Oysa ki boş vakit yoktur, boşa geçirilen vakit vardır diye bilirdim. Postların şahidindir boşa geçirebildiğin vaktin yok ki senin.
    Bundan sonraki süreç ne olur bilmem. Ama nasip bu ya bir bakmışsın çok sıcak bakmadığın İstanbul'da devam edersin yola. Sadece hayırlısı...
    Maesselam, maeddua.. Fiemanillah.

    YanıtlaSil
  2. Neredeyse yarısını geride bıraktığımız Ramazan ayınız hayırlı olsun aziz dost, Trabzon'dan selamlar.. Ahh biraz daha zaman lazım bana, ya da zamanımı doğru kullanabilme yetisi.. Aklımda bir sürü projeler, bir yanda okunması gereken kitaplar ve yazılması gereken bir makale.. İş ile hobiyi aynı anda yürütmek güzel şey vesselam :)) Kitaplarr.. Okuyup da paylaşmak istediğim nicesi var, ama nazımı bekliyorlar malum, yazmak artık eskisinden daha zor geliyor.. Her şey sırayla..
    Bu arada siz de tezimin gizli kahramanısınız o zaman, her ne kadar teşekkür kısmında yazmadıysam da adınızı, size gönülden minnettarım :)..
    Bir de sorum var size, çok güzel yazılar yazıyorsunuz malum, blog/site tarzı bir yeriniz yok mu? Yoksa muhakkak edinmelisiniz :)
    Selam ve dua ile..

    YanıtlaSil
  3. Bismihi Subhanehu
    Evvela; Aleyna ve Aleykum Esselam
    Ve akabinde; yoğunluk sonrası başlayan tatil faslına 2 günlük iş molası vermiş durumdayım. Biraz öğrenci milletimin tercihleriyle ilgileneyim.
    ''biraz daha zaman lazım bana, ya da zamanımı doğru kullanabilme yetisi'' demişsin. Bence (B) seçeneği :)...Bir sonraki cümlendeki 3 kavramdan ( projeler, kitaplar, 1 makale ) ler ve lar çoğul eki taşımayan 1 makale öncelikli olmalı gibi. Yazımı kolay değil bilirim. Ama en azından ''tekil görüntü'' avuntusu var :) Ya makaleler olaydı yazılması gereken...
    Ancak çoğul ya da tekil, bunca dünya kalabalığında ''Uhra''ya dikkat inşaAllah. Hayat çok hızlı geçiyor zaman geçmese de...
    ''yazmak artık eskisinden daha zor geliyor'' demişsin can dost kardeşim. E yaşlanıyorsun :)
    Not: Dost acı söyler. Biber de acıdır. O halde Biber Dosttur :))
    Ve evet tezinin ''apaçık'' gizli kahramanı benim :)
    Sona yaklaşırken; blog ya da sitem şimdilik yok. Olsa mutlaka sana söylerdim. Olursa da olduğu an haberin olacaktır. Şu an çok zor. Bir mekan sahibi olduğumda hakkını vermeliyim. Hakkını vereceğim zaman şimdilik bende mevcut değil. Aklımda var böyle bir şey. Ama öncelikli değil. Ya nasip.
    Bu arada Kadir gecen ve bayramın şimdiden mübarek olsun.
    Maesselam, maeddua... Fiemanillah..

    YanıtlaSil