13 Eylül 2015 Pazar

İSTANBULLL..

Korkulu rüyam! Bir gün bu anın gelmesinden korkarken hem, kendi ipimi de kendim çektim aslen.. ÖYP tercihlerinden bahsediyorum ya hu, İstanbul'a geliyorum!

Yüksek lisansı tamamladıktan sonra (çok şükür) doktora için ÖYP kadrolarını beklemeye koyulduk. Sağ olsun YÖK epey bekletti, oyaladı bizi ama nihayetinde açıklandı yerler.. Bir sürü yer.. Şiddetle istediğim üniversite İTÜ, yaşamayı istediğim şehir Ankara.. Ankarada ev var, arkadaşlar var, tanıdık hocalar var.. İTÜ'de iyi bir eğitim var, ama hayat zor, evler pahalı :) Pek çok kriterin etkilediği seçimlerde etkili bir trade off analizi yaptım ve iyi bir doktora eğitiminin biriktireceğim paralardan ve arkadaşlarla gezip tozmaktan önemli olacağına karar verdim! Mantıklı mı?  Bilmiyorum! :) ama sonuçta İTÜ'yü başa yazdım yani, ve hani ilk tercihim gelmez, Gazi'ye gider Ankra'da rahat ederim belki derken ilk tercihim geldi, atandım İstanbul'a :/ Strese, korkuya ve hatta dehşete kapıldım, ilk gece uyuyamadım gördüğüm rüyalardan. Önceden de sıklıkla bahsetmişimdir, istanbul korkulu rüyam diye.. Ve şimdi ortalama 5 yıllık eğitim için oraya gidiyorum.. Ah Rabbim yardım etsin :) 

Şimdilik bu kadar sevgili okur, okula yakın ev bulma çabalarıma dönüyorum ben. Sanırım blogda bundan böyle İstanbul anılarım eşlik edecek size ;)

Selametle.

6 yorum:

  1. Betül hoş geldin sefalar getirdin İstanbul'a :) Ben ÖYP ile atansam bile kötü okullar gelir benim puanıma anca düşüncesi ile kaçarken İTÜ zaferini görmek şahane. Bence Allah çok güzelinden nasip etmiş. Gerisi de gönlüne göre gitsin inşaAllah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) hoş bulacam inşallah :) şüphesiz hakkımda hayırlısı buydu diyorum ama İstanbul korkumu yenmeme yardımcı olmuyor henüz. Bakalım gelince aşarım şu fobimi inşallah :)

      Sil
  2. Bismihi...
    Rabbim kader planında yazdığını kaza aleminde takdir etmiş. Hakkında mutlak hayırdır.
    '' Bundan sonraki süreç ne olur bilmem. Ama nasip bu ya bir bakmışsın çok sıcak bakmadığın İstanbul'da devam edersin yola. Sadece hayırlısı...'' yazmışım BENİ BU HAVALAR MAHVETTİ postunun yorumuna. Aslında daha önce de farklı postlarında İstanbul'a dair konuşurken benzer şeyler yazmıştım. Hiss-i Kable'l Vuku mu oldu yoksa dua hükmüne mi geçti bilmiyorum. Rabbim bir şekilde söyletti. Ama şöyle diyeyim ben tıpkı sen gibiydim İstanbul'a dair. Sen korkularını yazarken İstanbul'a gelmeden önceki beni gördüm adeta. Ve sonra başıma gelen üzerinden, buraya geleceğine dair kuvvetli his oluştu aslında.
    Bundan sonra yaşayacağın muhtemelen şu: Korka korka endişeli gelinen bir şehir, sonra tatil için gidildikçe gidilen her yerde sıkılıp geriye dönmek isteyeceğin bir şehir. Kötü bir teşbih olacak ama olumlu anlamda kullanayım. İstanbul bağımlılık yapan madde gibidir. İlk dozu alana kadar korkarsın. İlk dozdan sonra her şey bitmiştir :)
    Ev bakacağında metro güzergahı en dikkat edeceğin şey olmalı. Okulunun altı metro. Metro hattında isen okulunun uzaklığı kalmıyor. Sarıyer tarafı da biraz pahalı ama keyif alacağın bir yer olabilir. Okulunun bulunduğu yer itibariyle yerleşme seçeneğin çok fazla. Uzak durulması gereken yer ise okuluna aslında çok yakın olan , ama çok karmaşık bir yer olan 4. leventte ki sanayi mahallesi.
    Neyse... Şu an gülümsüyorum aslında .. Niyeyse :)
    Rabbim işlerini rast getirsin ve kolaylık takdir buyursun.
    Maesselam, maeddua... Fiemanillah...

    YanıtlaSil
  3. Pazartesi istanbuldaydım, önce ayazağa kampüsüne gidip işlerimi hallettim, sonra metroyla osmanbey durağında inip beşiktaş maçkadaki kampüse yaylana yaylana yürüdüm, orada da işlerim bittikten sonra ağır ağır taksime indim, gezi parkında dinlendim biraz, sonra da metro ile havaalanına geçip günü bitirdim :) şimdi şöyle bakacak olursak; beşiktaşta yürümek oldukça eğlenceliydi, taksime fazladan yol yürüyüp yokuş tırmanarak da gitsem yine de güzeldi, metroya binerken jeton almayı becerememem de cabası! Ama sonuç olarak korktuğum kadar yoktu hamd olsun, iyi ve yorucu bir gün geçirdim :)
    Şimdiii fikirlerinize ihtiyacım var :) evi nerede tutmalıyım? İlk olarak, okul maslakta değil maçkada, yakınlarda yürüme mesafesi ev bakıyorum beşiktaşta. Ama evler hem kötü hem pahalı :) ha iyileri de var elbet ama onlar da 4-5 bin lira kira istiyor.. Şu an için iki bin lirayı gözden çıkardım :/ ama kalacak yer konusuna karar veremedim hala.. Hayırlısı deyip bekliyorum! :)
    Dualarınız için Allah razı olsun, bilmukabele.. Kalaylık hepimize gelsin..
    Baki selam ve muhabbet ile.

    YanıtlaSil
  4. Bismihi...
    Evvela; yaşamaya başladığın anda muhtemelen kendine boşu boşuna korkmuşum diyeceksin. İstanbul'da kalıcı ilk nefesini almışsın. Bu bağımlılığın başlangıcı aynı zamanda :)
    Ve akabinde; rektörlük maslakta olduğundan ve ben her gün 2 defa onun önünden geçtiğimden hani ''civciv neyin yanında yumurtadan çıkarsa onu anası bilirmiş'' hesabı İTÜ'yü maslaktan ibaret sanmışım. Maçka aklımdan uçup gitmiş :) Ama maslak olaydı cidden daha iyiydi. Yerleşim alternatifi çok fazlaydı. Ayırdığın para ortalama bir ev için çok bile gelirdi. Maçka civarıyla ilgili bilgim yok. Çalışmadığım yerden sordun yahu :) Bugün hemen çevreyi sorgulayayım. Bir sonuca ulaşırsam anında yazarım inşaAllah. Mesela bunu yazar yazmaz sahibinden'i tarayayım hemen. Rabbim hayırlı ve güzel bir yer takdir etsin. Ben şehre taşınırken uzun süre ev bulamadım. O kadar sıkıntılı bir sürece girdi ki konu. Sonra ''kuşlara dahi başını sokacak bir yuva takdir eden Rabbim'' cümlesiyle başlayan bir dua ettim. Sanırım ertesi gündü, hiç ummadık yerden, gezerken asla göremeyeceğim bir ev nasip olmuştu. Sebepler dairesini yerine getirirken duayı ihmal etmeyelim inşallah.
    Rabbim yar ve yardımcın olsun şehirdaşım :)
    Maesselam, maeddua, baki muhabbetle, Fiemanillah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son günlerimi geçirdiğim Şehr-i Trabzon'un güneşli bir gününden selam ile..
      Maslak konusunda sonuna kadar katılıyorum size, önünden metro geçmesi bir yana, konum olarak da güzel. Tabi Maçka'nın yeri ayrı :) Son 4 haftadır mütemadiyen araştırıyorum kiralık evleri, sahibinden.com ise en yakın dostum oldu bu hususta :) yürüme mesafesinde, eşyalı,1+1, 50-60 m2, ara kat bakınca minimum 2000 tl yi gözden çıkarmam gerekiyor. İstanbul şartlarında, Beşiktaş gibi bir yerde "yürüme mesafesi" istemenin absürtlüğünün farkındayım lakin İstanbul trafiğine girmektense fazla para vermeye razı gibiyim :) Bakalım hayırlısı..
      Bu arada İstanbul'a gitmek beni korkutadursun, ailemi daha da dehşete düşürüyor. Nerede oturmam gerektiği konusunda benden çok endişeliler, sakin aile mekanı olsun istiyorlar, en yakın! alternatifler Fatih ve Üsküdar.. Ki ben çok sıcak değilim bu fikirlere :) Şimdilik sanırım Maslak kampüste misafirhanede konaklayacağım bi süre, artık o süreçte ev falan da bakar dururum :)
      Sizin de dediğiniz gibi, Rabbim illla bir yerde kalmayı nasip eder, fazla telaşa düşmeye gerek yok :)

      Sil